I morgon är det Sveriges national dag!

[Refräng]

F                C           F           C
jag älskar mitt sverige, jag älskar mitt land

   B     A      G           F          C
du gamla och du fria och du fjällhöga nord

F                C           F           C
jag älskar mitt sverige, jag älskar mitt land

       B       A         G         F     C     F
och den kärlek som finns här finns ingen annan stans


[Vers 1]

C                    F          C           F
jag älskar varmlands skogar och vintrarna i norr

C                     F             B          C
jag älskar stockholms skärgård i en varm solnedgång

C                 F         C            F
jag tycker om att vandra på stranderna i väst

C                 F            B                  C
där kan jag finna ro när andra stressar kring som mest

[Refräng]

[Vers 2]
du finner mej i småland när vintern blir för lång
i ett litet litet hus som var mitt barndomshem en gång
vid havet vill jag leva när våren bryter ut
dar vill jag sedan stanna kvar tills hösten tagit slut

[Refräng]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0