Idag ska vi ha skolavslutning och den här låten ska vi sjunga!

Sol vind och vatten


 GAmGC
ännu spelar syrsor till vindarnas sus
 GAmCD
ännu rullar kulorna på skolgårdens grus
 GAmGC
å än strålar solen på brunbrända ben
 GAmCG
ännu ruvar fåglarna fast timmen är sen
 DCDC
det finns tid till försoning innan dagen är förbi
 AmCD
för jag tror jag tror på friheten jag lever i
 GDC
å är det inte verklighet så drömmer jag
 DBmC
 sol vind och vatten är det bästa som jag vet 
 AmCD
 men det är dig jag tänker på i hemlighet 
 DBmC
 sol vind och vatten höga berg och djupa hav 
 AmDG
 det är mina drömmar vävda av
 GAmGAm
 jag vill veta vägen till hedarnas hus
 GAmCD
 jag behövaer att omges av en ledstjärnas ljus 
 GAmGAm
 det skymmer vid sion och natten blir sval
 GAmCG
 men än doftar blommorna i skuggornas dal 
 DCDC
det finns tid till försoning innan dagen är förbi
 AmCD
för jag tror jag tror på friheten jag lever i
 GDC
å är det inte verklighet så drömmer jag
 DBmCAmD
 sol vind och vatten är det bästa som jag vet men det är dig jag tänker 
på i hemlighet
 DBmCAmDG
 sol vind och vatten höga berg och djupa hav Det är mina drömmar vävda av 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0